2011. november 10., csütörtök

Rozsos - virslis kiflik

Elég sok kelttésztás dolgot eszünk. Tudom ez nem épp a legjobb, de imádjuk, nem tehetünk róla, szeretünk enni na:-). Szóval gondoltam, ha már úgy is megint kelt tészta lesz akkor legalább egy kicsit legyen egészségesebb a bolti változatnál. Így amikor egy nagy bevásárló körúton voltunk megláttam a rozslisztet, gyors vettem is belőle. Majd egy hónapig csak állt a kamra polcon, de most eljött az ideje, hogy készítsek is belőle valamit. Mit mondjak-Nem bántuk meg. Én naív azt gondoltam, majd ebből még marad a másnapi reggelire is, hát tévedtem. Legközelebb itt is a dupla mennyiséget fogom venni, na jó ha nem is azt, de kicsivel növelem az adagot az tuti. A ötlet egyébként innen jött http://era85konyha.blogspot.com/2011/10/virslis-rozskifli.htm. Tényleg finom nagyon.

Hozzávalók:

15 dkg rozsliszt
25 dkg fehér liszt
10 dkg kenyérliszt
3 dl tej
1 tk só
1 tk cukor
2,5 dkg élesztő
1 tojás

Töltelék:

6 pár virsli
tojás és sajt a tetejére

Elkészítés:

Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk. A szokásos módon kelt tésztát dagasztunk. A lisztet a tejen felfutatott élesztővel sóval tojással jól összegyúrjuk, addig dagasztjuk még a tál falától el nem válik. Meleg helyen legalább 1 órán át kelesztjük. Ha megkelt, akkor kicsit átgyúrjuk majd nyújódeszkára tesszük és újabb 1 órát kelesztjük.
Ha elkészült, akkor kinyújtjuk 3 szögekre vágjuk, beletesszük a félbevágott virslit. Feltekerjük, kiflit formázunk belőle. Kivajazott tepsibe tesszük, tojással megkenjük, sajjtal megszórjuk és már mehet is az előmelegített sütőbe. 25 perc alatt szép pirosra sülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése